Dzikowiec, dnia 14.04.2009r.
IN.341/3/09
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
1. Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Dzikowiec, 36-122 Dzikowiec 2
tel./fax 0-17 2274-508, 7442-109
2. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony .
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości
szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy - Prawo
zamówień publicznych.
3. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można:
a. pobrać ze strony internetowej www.dzikowiec.itl.pl/bip zakładka: Przetargi
b. odebrać bezpłatnie w siedzibie zamawiającego:
- osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami jest: Józef Tęcza tel./fax. (0-17) 2274-508, e-mail: jtecza@vp.pl
4. Opis przedmiotu zamówienia:
Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Wilczej Woli
1.Zakres robót obejmuje:
Kanały sanitarne z rur PCV Ø 250 -
PCV Ø 200 - 2
PCV Ø 160 -
Przykanaliki Ø160
Rurociągi tłoczne z rur PE Ø140 -
Ø125 -
Ø110 -
Ø 90 -
Ø 75 -
Ø 63 -
Ø 50 -
pompownie ścieków sieciowe - 19 szt.
pompownie ścieków indywidualne - 4 szt.
przekroczenie drogi powiatowej - 20 szt.
przekroczenie rzeki Łęg - 2 szt.
przekroczenie rzeki Przyrwa - 1 szt.
ilość przyłączy - 346
2. Budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości 250 m3/d
Główny przedmiot CPV 45000000-7,45231000-8,45111200-0,45232421-9,
45232423-3,45315100-9
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych .
5. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej .
6. Termin wykonania zamówienia - 30.05.2010 r.
7. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich
spełniania:
7.1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie
innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do
wykonania zamówienia.
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
e) udzielą gwarancji na wykonane roboty – 36 miesięcy.
f) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
g) posiadają dostęp do środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą
niż 1.000.000,00 zł;
h) udokumentują wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: jedno zadanie
inwestycyjne polegające na wykonaniu budowy kanalizacji sanitarnej o wartości
robót minimum 2.000.000,00 zł brutto oraz jedno zadanie polegające na wykonaniu
obiektów budowlanych (oczyszczalni ścieków) odpowiadających swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości robót
minimum 2.000.000,00 zł brutto i załączą dokumenty potwierdzające, że roboty te
zostały wykonane należycie.
i) wykonawca osiągnął średni roczny przychód w ostatnich 3 latach obrotowych
w wysokości, co najmniej 4 000 000,00 PLN.
wpisane do okręgowej izby samorządu zawodowego
k) spełniają warunki i wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
i ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie załączonych do oferty
przez Wykonawcę dokumentów określonych przez Zamawiającego w S.I.W.Z.
wg reguły: spełnia / nie spełnia..
7.2. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków:
a. oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223
poz. 1655 z późn. zm.) - załącznik nr 2 do SIWZ
b. oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.
1 i 2 Pzp – załącznik nr 3 do SIWZ, (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców przedmiotowe
oświadczenie może być złożone przez każdego z Wykonawców składających wspólną
ofertę jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie, albo
może być złożone wspólnie, lecz w takim przypadku oświadczenie musi być złożone
i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich
Wykonawców).
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp.
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się
o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie
muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
2) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia
przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe
dokumenty dla każdego z nich),
3) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1
pkt 4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego
zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone
przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego
zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone
przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
2. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez
Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy przedłożyć:
1).wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy w tym okresie – jedno zadanie inwestycyjne polegające na wykonaniu budowy
kanalizacji sanitarnej o wartości robót minimum 2.000.000,00 zł brutto oraz jedno
zadanie inwestycyjne polegające na wykonaniu obiektów budowlanych
odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia o wartości robót minimum 2.000.000,00 zł brutto z podaniem ich
wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających,
że roboty te zostały wykonane należycie.
2).wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń którymi dysponuje lub
będzie dysponował wykonawca, tj.
- koparka samobieżna – 4 szt.
- samochód samowyładowczy - 2szt.
- zagęszczarka płytowa – 1 szt.
- ubijak mechaniczny – 1szt.
- maszyna do wierceń poziomych – 1 szt.
- zgrzewarka do zgrzewania czołowego -1 szt.
- zestaw do odwadniania wgłębnego – igłofiltry - 1 kpl.
- spawarka – 1 szt.
- obudowy wykopów - 4 kpl.
- sprzęt pomiarowy: niwelatory, łaty, taśmy stalowe.
3). pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania
zamówienia narzędzi i urządzeń, o których mowa w pkt 2.
4). wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponowała wykonawca i które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji
zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nich czynności - wg wzoru określonego w załączniku Nr 5 do
SIWZ.
5). przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych
do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt 4
wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (jako zał. Nr 5a).
6). dokumenty (uprawnienia), stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień – uprawnienia w zakresie każdej z występujących
w zamówieniu branż, tj.: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej oraz
dokument stwierdzający przynależność kierownika/ów budowy (robót) do
Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie
niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz
łączne kwalifikacje i doświadczenie).
3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się
przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia:
1) sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego
rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym
sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do
sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz
zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres,
2). informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolności kredytowych wykonawcy w wysokości co najmniej
1 000 000,00 PLN. wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert,
3). polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie
niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa –
w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu
wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku).
4). Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia19 maja 2006 r.
w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz
form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów,
o których mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju,
w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
5). Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów, dokumenty, o których mowa w pkt 4 lit. a i c oraz pkt 7.2.3 powinny być
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 4lit. b ,powinien być wystawiony
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6).Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
powyżej ), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby
lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia
7). W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych
walutach niż określono wyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie
średni kurs NBP tej waluty w stosunku do PLN z dnia ukazania się ogłoszenia o
niniejszym zamówieniu. Taki sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu
wszelkich innych danych finansowych.
8). Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia.
1.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni
spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające
spełnianie tych warunków zgodnie z wcześniejszymi zapisami. Ponadto ustanawiają
oni Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
3. Zgodnie z art. 141 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Wykonawcy
występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy.
8. Wadium w wysokości: 30.000 PLN ( słownie: trzydzieści tysięcy złotych
9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium: cena - waga kryterium: 100 %
10. Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy Dzikowiec, sekretariat Nr 11
11. Termin składania ofert: 2009.05.05 godz. 10:00.
12. Termin otwarcia ofert: 2009.05.05 godz. 10:15.
13. Termin związania ofertą - okres 30 dni
14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
17. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67
ust. 1 pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt. 3 i 4.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
18. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
z dnia 14.04.2009r.
Załączniki - Dokumentacja przetargowa - pobierz
Załączniki2 - Dokumentacja przetargowa - pobierz