Dzikowiec, dnia 14.04.2009r.    
IN.341/3/09
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
1.    Nazwa i adres zamawiającego:
       Gmina Dzikowiec,  36-122 Dzikowiec 2
       tel./fax   0-17  2274-508, 7442-109
2.    Tryb udzielenia zamówienia:  przetarg nieograniczony . 
        Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości 
        szacunkowej poniżej progów    ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8  ustawy - Prawo 
        zamówień  publicznych.
3.    Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
       Specyfikację istotnych warunków zamówienia  można:
a.    pobrać ze strony internetowej  www.dzikowiec.itl.pl/bip zakładka: Przetargi 
b.  odebrać bezpłatnie w siedzibie zamawiającego:
 - osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami jest: Józef Tęcza  tel./fax. (0-17) 2274-508, e-mail: jtecza@vp.pl 
4.     Opis przedmiotu zamówienia:
        Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Wilczej Woli   
        1.Zakres robót obejmuje:
           Kanały sanitarne z rur PCV Ø 250    -  
                                            PCV Ø 200   - 2 
                                            PCV Ø 160   -    
        Przykanaliki   Ø160   
        Rurociągi tłoczne z rur PE Ø140   -   
                                                  Ø125   -    
                                                  Ø110   -  
                                                  Ø  90   -  
                                                  Ø  75   -    
                                                  Ø  63   -    
                                                  Ø  50   -      
     pompownie ścieków sieciowe - 19 szt.
     pompownie ścieków indywidualne - 4 szt.
     przekroczenie drogi powiatowej - 20 szt.
     przekroczenie rzeki Łęg - 2 szt.
     przekroczenie rzeki Przyrwa - 1 szt.
      ilość przyłączy - 346 
    2. Budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości 250 m3/d
        Główny przedmiot CPV 45000000-7,45231000-8,45111200-0,45232421-9, 
45232423-3,45315100-9
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych .
5.    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej .       
6.    Termin wykonania zamówienia - 30.05.2010 r.
7.    Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich 
       spełniania: 
7.1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie
innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do
wykonania zamówienia.
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
   e) udzielą gwarancji na wykonane roboty –  36 miesięcy.
   f) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
g) posiadają dostęp do środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą
       niż 1.000.000,00 zł; 
h) udokumentują wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania,
       a jeżeli okres    prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:   jedno  zadanie 
inwestycyjne polegające na wykonaniu budowy kanalizacji sanitarnej o wartości
robót minimum 2.000.000,00 zł brutto oraz jedno zadanie polegające na wykonaniu
obiektów budowlanych (oczyszczalni ścieków) odpowiadających swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości robót
minimum 2.000.000,00 zł brutto i załączą dokumenty potwierdzające, że roboty te
zostały wykonane należycie.
  i)   wykonawca osiągnął średni roczny przychód w ostatnich 3 latach obrotowych 
w wysokości, co najmniej 4 000 000,00 PLN.
       wpisane do okręgowej izby samorządu zawodowego
   k) spełniają warunki i wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków  zamówienia 
        i ustawie Prawo zamówień publicznych.
 2. Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie załączonych do oferty 
     przez Wykonawcę dokumentów określonych przez Zamawiającego w S.I.W.Z. 
     wg reguły:  spełnia / nie spełnia..
7.2. Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia             spełniania warunków: 
  a.  oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z 29
       stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 
       poz. 1655 z późn. zm.) - załącznik nr 2 do SIWZ
  b.  oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.  
       1  i 2 Pzp – załącznik nr 3 do SIWZ, (w przypadku wspólnego ubiegania się o      
       udzielenie niniejszego zamówienia  przez dwóch lub więcej Wykonawców   przedmiotowe 
       oświadczenie może być złożone przez  każdego z Wykonawców   składających wspólną 
       ofertę jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich  spełnia wszystkie warunki samodzielnie, albo 
       może być złożone wspólnie, lecz w takim  przypadku oświadczenie musi być złożone
        i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich 
      Wykonawców).
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej  
    działalności lub czynności oraz nie podlega  wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp.
    Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty:
1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
    działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
    zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6
    miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się
    o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie
     muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
2) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego
    oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
    Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem
    podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
    zaświadczenia, że uzyskał  przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
    na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
    organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
    ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia
    przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe
    dokumenty dla każdego z nich),
3) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1
     pkt 4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
    składania ofert  (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego
    zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone
    przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
4) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.
    1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
    składania ofert  (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego
    zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone
    przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
2. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez 
    Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania  potencjałem 
    technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy  przedłożyć:
1).wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem 
    wszczęcia postępowania o udzielenie  zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności 
jest krótszy w tym okresie – jedno zadanie inwestycyjne polegające na wykonaniu budowy
kanalizacji sanitarnej o wartości robót minimum 2.000.000,00 zł brutto oraz jedno
zadanie inwestycyjne polegające na wykonaniu obiektów budowlanych
odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym
przedmiot zamówienia o wartości robót minimum 2.000.000,00 zł brutto z podaniem ich
wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających,
że roboty te zostały wykonane należycie.
2).wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń którymi dysponuje lub
    będzie dysponował wykonawca, tj. 
    - koparka samobieżna – 4 szt.
    - samochód samowyładowczy - 2szt.
    - zagęszczarka płytowa – 1 szt.
    - ubijak mechaniczny – 1szt.
    - maszyna do wierceń poziomych – 1 szt.
    - zgrzewarka do zgrzewania czołowego -1 szt.
    - zestaw do odwadniania wgłębnego – igłofiltry - 1 kpl.
    - spawarka – 1 szt.
    - obudowy wykopów - 4 kpl.
    - sprzęt pomiarowy: niwelatory, łaty, taśmy stalowe.
3). pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania 
    zamówienia narzędzi i urządzeń, o których mowa w pkt 2.
4). wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponowała wykonawca i które będą   
    uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji 
    zawodowych i doświadczenia,  niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu 
    wykonywanych przez nich czynności - wg wzoru określonego w załączniku Nr 5 do 
    SIWZ.
5).  przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych 
     do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa w pkt 4 
     wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował (jako zał. Nr 5a). 
6). dokumenty (uprawnienia), stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w 
    wykonywaniu     zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają 
    obowiązek  posiadania takich uprawnień – uprawnienia w zakresie każdej z występujących 
     w zamówieniu branż, tj.: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej oraz 
     dokument stwierdzający przynależność kierownika/ów budowy (robót) do
     Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,   
     (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie   
     niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz  
     łączne kwalifikacje i doświadczenie).
   
3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się 
   przez wykonawcę  w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  
   zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia:
1) sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego 
    rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym 
    sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do 
    sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz 
    zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli 
    okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres,
2). informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których 
    wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych  środków  
    finansowych  lub  zdolności kredytowych wykonawcy  w wysokości co najmniej  
    1 000 000,00 PLN.  wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
    składania ofert, 
3). polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest 
    ubezpieczony  od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
   (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie  
    niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa – 
    w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu 
    wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku).
4). Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia19 maja 2006 r. 
    w    sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz 
    form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub 
    miejsce  zamieszkania poza  terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, 
    o których  mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, 
    w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
    a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
    b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i 
        zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie 
        na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego 
        organu;
    c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
5). Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady  
    Ministrów, dokumenty, o których mowa w pkt 4 lit. a i c oraz pkt 7.2.3 powinny być  
    wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
    Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 4lit. b ,powinien  być wystawiony   
    nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6).Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia  Prezesa Rady   
   Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma   
    siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa   
    powyżej ), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed   
    notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
    samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby  
    lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia 
7). W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych   
     walutach niż określono wyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie  
     średni kurs NBP tej waluty w stosunku do PLN z dnia ukazania się ogłoszenia o   
     niniejszym zamówieniu. Taki sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu     
     wszelkich innych danych finansowych.      
8). Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia.
     1.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni   
         spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające   
         spełnianie tych warunków zgodnie z wcześniejszymi zapisami. Ponadto ustanawiają  
         oni Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo   
         reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia  
         publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie
         ubiegających się o udzielenie zamówienia.
    2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
   3. Zgodnie z art. 141 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Wykonawcy
        występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie 
        umowy.
8.    Wadium  w wysokości: 30.000 PLN ( słownie: trzydzieści tysięcy złotych
9.    Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
       Nazwa kryterium:  cena          -       waga kryterium:  100 %
10.    Miejsce i termin składania ofert:  
          Urząd Gminy Dzikowiec, sekretariat  Nr 11
11.    Termin składania ofert:  2009.05.05   godz. 10:00. 
12.    Termin otwarcia ofert:   2009.05.05  godz. 10:15.
13.    Termin związania ofertą      -   okres 30 dni
14.    Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15.    Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16.    Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
17.    Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 
          ust. 1   pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt. 3 i 4.
        Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. 
18.  Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
        Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych 
         z dnia    14.04.2009r.
 
   
 Załączniki - Dokumentacja przetargowa - pobierz
 Załączniki2 - Dokumentacja przetargowa - pobierz
 
                               
            


