- osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami jest: Józef Tęczatel./fax. (0-17) 2274-508, e-mail: jtecza@vp.pl
4.Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolnego placu zabaw w Lipnicy przy
Publicznej Szkole Podstawowej.
„
Szczegółowy zakres robót precyzuje projekt budowlany, przedmiarrobót,
specyfikacjatechnicznawykonania i odbioru robót, stanowiące załącznikido siwz:
Główny przedmiot CPV - 45112723-9
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych .
5.Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej .
6.Termin wykonania zamówienia –30.11.2010 r.
7.
Warunki udziału w postępowaniu oraz opissposobu dokonywaniaoceny spełnienia tych warunków.
7.1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresieżadnych wymagań, których spełnienie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
b) posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniające należyte wykonanie zamówienia,
Wykonawca musi wykazać się wykonaniem (zakończeniem) w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, ajeżeli okresprowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie:jednym zamówieniem o charakterze
odpowiadającychswoimrodzajem tj. wykonaniem, urządzaniem placów zabaw
o wartościrobótminimum 50.000,00 zł brutto i załączą dokumenty
potwierdzające, że robotyzostaływykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowoukończone.
c) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; warunek zostanie
uznany za spełniony, jeżeli wykonawcawykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia w szczególności osobami odpowiedzialnymi za kierowanie
robotami budowlanymi:
- osoby, które będą uczestniczyćw wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnieniaw zakresie specjalnościkonstrukcyjno-budowlanej
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej; warunek zostanie uznany za spełniony na
podstawie:
- dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalnościnakwotę min. 300.000,00 zł .
e) udzielenia gwarancji na wykonane roboty –36 miesięcy,
f) nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp.
g) spełniają warunki i wymogi określone w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia i ustawie Prawo zamówień publicznych.
Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udział w postępowaniu lub składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących goz nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie załączonych do oferty
przez Wykonawcę dokumentów określonych przez Zamawiającego w S.I.W.Z. wg reguły: spełnia / nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców nie spełniających wymagań określonych przepisami art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia podając uzasadnienie faktyczne i prawne zzastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3.
Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
7.2.
Wykaz oświadczeń i dokumentów jakiemają dostarczyć Wykonawcy w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów:
a) wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunków wiedzy i doświadczenia wykonanychw okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie :jednym zamówieniem o charakterze odpowiadającychswoimrodzajem tj. wykonaniem, urządzaniem placów zabawo wartościrobótminimum 50.000,00 zł bruttoi załączą dokumentypotwierdzające, że robotyzostaływykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlaneji prawidłowoukończone.
b)wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczeniai wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.
c) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień w zakresie specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
d) opłaconej polisy,a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialnościcywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanejprzedmiotem zamówienia na kwotę min. 300.000,00 zł .
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawyz dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp,
b) aktualnego odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
W przypadku zatrudnienia podwykonawców przy realizacji zamówienia, pisemne oświadczenie podwykonawcy o gotowości współpracy z oferentem w zakresie realizacji zamówienia ze wskazaniem zakresu rzeczowego prac.
8.
Postanowienia w przypadku wniesienia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej
Wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegać się będą o udzielenie zamówienia:
a. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego,
b. Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami
a.prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z
Wykonawców winno być dołączone do oferty.
c. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub Uchwałę Wspólników, określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 KC).
d.Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od którego pochodzą.
e.Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy.
f.Oferta winnabyć sporządzona wg następujących zasad:
a)formularz oferty i załączniki nr 4 ,5 Wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika,
b)załączniki nr 2 i 3 oraz dokumenty opisane w pkt 6.2 ppkt 2winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie,
g. Zgodnie z art. 141 ustawy – Prawo zamówień publicznych, Wykonawcy
występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy.
8.Wadiumw wysokości: Nie wymagane.
9.Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium:cena-waga kryterium:100 %
10.Miejsce i termin składania ofert:
Urząd Gminy Dzikowiec, sekretariatNr 11
11.Termin składania ofert:2010.09.10godz. 10:00.
12.Termin otwarcia ofert:2010.09.10godz. 10:15.
13.Termin związania ofertą-okres 30 dni
14.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15.Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16.Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
17.Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art.
67 ust. 1pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt. 3 i 4.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
18.Zmiana umowy.
Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, dopuszczalne jestw sytuacji, gdy jest ona korzystna dla Zamawiającego, nie była możliwa do przewidzenia na etapie podpisania umowy, a dotyczy:1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym
pierwotnie terminie o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków
tego działania, niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe intensywne
opady deszczu, temperatura powietrza, przy której niedopuszczalne jest prowadzenie
robót , powodzie)
b) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie
robót- o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do
wykonania dodatkowych ekspertyz, badań,
c) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz - o czas niezbędny do
uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych
ekspertyz, badań,
d) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej
umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych
powiązań w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych –
o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem
umowy;
e) w przypadku zaistnienia innych okoliczności nie wymienionych powyżej niezależnych
od Zamawiającego
2) zmiana przedstawicieli stron, podmiotów biorących udział w postępowaniu-
kierownika budowy, inspektorów nadzoru, podmiotów trzecich - w przypadku
niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji, realizacji zamówienia (np.
zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja). Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu
trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy
podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na
etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowy podmiot.
3) zmiana zakresu rzeczowego w przypadku gdy:
a) dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia niezbędne jest użycie innych
materiałów, niż wskazanych w ofercie wykonawcy lub SIWZ nie powodujących
wzrostu wynagrodzenia wykonawcy
b) zmiana ta jest korzystna dla zamawiającego - wykonawca bez zwiększania swojego
wynagrodzenia zaoferował materiały o znacznie lepszych parametrach niż te wskazane
w SIWZ i ofercie a które w sposób znaczący poprawią jakość robót.
c) z przyczyn niezależnych od zamawiającego konieczna jest zmiana zakresu robót
wskazanego w SIWZ i ofercie( zmniejszenie lub zwiększenie zakresu robót, zmiana
parametrów).
Wzór umowy, zostanie zawarta w sprawie zamówienia publicznego, stanowi załącznik
nr 6do SIWZ.
19.Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
z dnia26.08.2010 r.
20. Informacje dodatkowe: inwestycja dofinansowana w ramach Rządowego programu –„ Radosna szkoła”