Dzikowiec: Odbudowa dróg gminnych: Zadanie nr 1. Odbudowa drogi gminnej Spie - Karby-Kijanki od km 0+000 do km 0+600 w miejscowości Wilcza Wola Zadanie nr 2. Odbudowa drogi gminnej Nr 104256 R Kopcie - Zapole od km 0+000 do km 1+400 w miejscowości Kopcie Zadanie nr 3. Odbudowa drogi gminnej Spie - Karby-Kijanki od km 0+000 do km 0+874 w miejscowości Wilcza Wola Numer ogłoszenia: 211883 - 2011; data zamieszczenia: 04.08.2011 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dzikowiec , Dzikowiec 2, 36-122 Dzikowiec, tel. 0-17 7442109, faks 0-17 2274508.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa dróg gminnych: Zadanie nr 1. Odbudowa drogi gminnej Spie - Karby-Kijanki od km 0+000 do km 0+600 w miejscowości Wilcza Wola Zadanie nr 2. Odbudowa drogi gminnej Nr 104256 R Kopcie - Zapole od km 0+000 do km 1+400 w miejscowości Kopcie Zadanie nr 3. Odbudowa drogi gminnej Spie - Karby-Kijanki od km 0+000 do km 0+874 w miejscowości Wilcza Wola.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: Zadania nr 1. Odbudowa drogi gminnej Spie - Karby-Kijanki od km 0+000 do km 0+600 w miejscowości Wilcza Wola. Zakres rzeczowy robót obejmuje: 1.Roboty pomiarowe 600mb. 2.Podbudowa - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, 0/63 o grubości 15 cm - 2400 m2. 3. Oczyszczenie rowów z namułu 150 mb. Zadanie nr 2. Odbudowa drogi gminnej Nr 104256 R Kopcie - Zapole od km 0+000 do km 1+400 w miejscowości Kopcie. Zakres rzeczowy robót obejmuje: 1.Roboty pomiarowe 1400mb. 2.Podbudowa - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, 0/63 o grubości 10 cm - 4900 m2. 3. Oczyszczenie rowów z namułu 120 mb. 4. Przepust rurowy pod zjazdami o średnicy 40 cm i długości 6m. Zadanie nr 3. Odbudowa drogi gminnej Spie - Karby-Kijanki od km 0+000 do km 0+874 w miejscowości Wilcza Wola. Zakres rzeczowy robót obejmuje: 1.Roboty pomiarowe 874mb. 2.Podbudowa - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, 0/63 o grubości 10 cm - 1970 m2. 3. Oczyszczenie rowów z namułu 274 mb. 4. Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych, warstwa wiążąca 3 cm, warstwa ścieralna 3cm - 3059m2 2. Szczegółowy zakres robót precyzuje projekt budowlany, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do siwz. 3. Wykonawca wykona zamówienie z użyciem materiałów i urządzeń własnych. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów fabrycznie nowych, gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia atestów i certyfikatów na każde żądanie Zamawiającego. 4. Jeżeli w projekcie budowlanym, w przedmiarach robót oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub dotyczące materiałów normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one wykonanie przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w ww. dokumentach. 5. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udokumentować, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: 1.Prace należy wykonać w systemie generalnego wykonawstwa lub siłami własnymi zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami, przedmiarem robót, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 2.W przypadku spowodowania szkód w trakcie wykonywania robót Wykonawca jest zobowiązany do ich niezwłocznego usunięcia. 3. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji zamówienia. 4. Zamawiający żąda (na podst. art. 36 ust. 4 ustawy Pzp) wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia , której wykonanie powierzy podwykonawcom. Uwaga: Wykonawca przed przystąpieniem do sporządzenia oferty winien przeprowadzić wizję lokalną na własny koszt oraz dokonać rzeczywistych pomiarów ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: Zadanie nr 1 1.000,00 zł Zadanie nr 2 2.000,00 zł Zadanie nr 3 2.500,00 zł Wadium musi być wniesione na cały okres związania z ofertą, przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BS Głogów Młp. O/Dzikowiec nr 27915910102003300000390006, przy czym za termin wniesienia wadium w tej formie uznaje się termin wpływu wymaganej kwoty na rachunek Zamawiającego; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620) . Wadium wniesione w pieniądzu będzie przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego. Kopię polecenia przelewu należy dołączyć do oferty. Poręczenie lub gwarancja, wnoszone jako wadium, muszą być bezwarunkowe i nieodwołalne. Muszą być wystawione na: Gminę Dzikowiec, 36-122 Dzikowiec 2 i obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz bezwarunkowe zobowiązanie odpowiednio poręczyciela lub gwaranta, do zapłacenia kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie o zaistnieniu któregokolwiek z tych przypadków, w ciągu 14 dni od daty otrzymania tego żądania. Zgodnie z art. 46ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: a) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Poręczenie lub gwarancja, wnoszone jako wadium, muszą być dołączone do oferty w oryginale. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający może żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza. W takim przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu z tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia dla zadania nr 1 i 2 Wykonawca musi wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: jedno zamówienie o charakterze odpowiadających swoim rodzajem tj. budowy, przebudowy dróg , remontu dróg o wartości robót minimum 50.000,00 zł brutto i załączą dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. - Za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia dla zadania nr 3 Wykonawca musi wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: jedno zamówienie o charakterze odpowiadających swoim rodzajem tj. budowy, przebudowy dróg , remontu dróg o wartości robót minimum 100.000,00 zł brutto i załączą dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu z tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w szczególności osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi: - osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i mają co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę min. 200.000,00 zł .
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, dopuszczalne jest w sytuacji, gdy jest ona korzystna dla Zamawiającego, nie była możliwa do przewidzenia na etapie podpisania umowy, a dotyczy: 1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku: a) z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe intensywne opady deszczu, temperatura powietrza, przy której niedopuszczalne jest prowadzenie robót , powodzie) b) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót- o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań, c) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań, d) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy; e) działania siły wyższej. f) w przypadku zaistnienia innych okoliczności nie wymienionych powyżej niezależnych od Zamawiającego 2) zmiana przedstawicieli stron, podmiotów biorących udział w postępowaniu- kierownika budowy, inspektorów nadzoru, podmiotów trzecich - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji, realizacji zamówienia (np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja). Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowy podmiot. 3) zmiana zakresu rzeczowego w przypadku gdy: a) dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia niezbędne jest użycie innych materiałów, niż wskazanych w ofercie wykonawcy lub SIWZ nie powodujących wzrostu wynagrodzenia wykonawcy b) zmiana ta jest korzystna dla zamawiającego - wykonawca bez zwiększania swojego wynagrodzenia zaoferował materiały o znacznie lepszych parametrach niż te wskazane w SIWZ i ofercie a które w sposób znaczący poprawią jakość robót. c) z przyczyn niezależnych od zamawiającego konieczna jest zmiana zakresu robót wskazanego w SIWZ i ofercie( zmniejszenie lub zwiększenie zakresu robót, zmiana parametrów). Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności. Wzór umowy, zostanie zawarta w sprawie zamówienia publicznego, stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.dzikowiec.itl.pl/bip/index.php?page=position2.php&id=1109&grp=10 Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dzikowiec 36-122 Dzikowiec 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dzikowiec 36-122 Dzikowiec 2 (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie