Przetrag nieograniczony :Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kopcie i Lipnica wraz z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków w Dzikowcu + AKTUALNA MODYFIKACJA SIWZ z dnia 28.01.2010r.
Dzikowiec, dnia 19.01.2010 r. IN.341/1/2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
1. Nazwa i adres zamawiającego: Gmina Dzikowiec, 36-122 Dzikowiec 2 tel./fax 0-17 2274-508, 7442-109 2. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony . Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy – Prawo zamówień publicznych. 3. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można: a. pobrać ze strony internetowej www.dzikowiec.itl.pl/bip zakładka: Przetargi b. odebrać bezpłatnie w siedzibie zamawiającego: - osobą uprawnioną przez Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami jest: Józef Tęcza tel./fax. (0-17) 2274-508, e-mail: jtecza@vp.pl 4. Opis przedmiotu zamówienia: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kopcie i Lipnica wraz z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków w Dzikowcu”. Zakres robót obejmuje: I. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kopcie 1. Kanalizacja sanitarna z rur PCV Ø 200 mm - 7464,5 m 2. Kanalizacja sanitarna z rur PCV Ø 160 mm - 2335 m 3. Rurociąg tłoczny z rur PE Ø 90 mm - 3143 m 4. Pompownie ścieków - 8 szt. 5. Zasilanie energetyczne pompowni ścieków - 1 kpl. 6. Przykanaliki z rur Ø160 - 858 m 7. Przekroczenie drogi powiatowej - 8 szt. 8. Przekroczenie rzeki Przyrwa rurociągiem tłocznym Ø 90 - 2 szt. 9. Przekroczenia potoku Olszynka rurociągiem tłocznym Ø 90 – 1 szt. II. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Lipnica 1. Kanalizacja sanitarna z rur PCV Ø 200 mm - 3008 m 2. Kanalizacja sanitarna z rur PCV Ø 160 mm - 915 m 3. Rurociąg tłoczny z rur PE Ø 90 mm - 1230 m 4. Pompownie ścieków - 3 szt. 5. Zasilanie energetyczne pompowni ścieków - 1 kpl. 6. Przykanaliki z rur Ø160 - 473 m 7. Przekroczenie drogi powiatowej - 8 szt. 8. Przekroczenie potoku Olszynka kanalizacją Ø 200 - 1 szt. 9. Przekroczenia potoku Olszynka rurociągiem tłocznym Ø 90 – 1 szt. III. Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Dzikowcu.
2. Szczegółowy zakres robót precyzują projekty budowlano-wykonawcze, przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do siwz: Główny przedmiot CPV 45000000-7,45231300-8,45111200-0,45232421-9, 45232423-3,45315100-9 Nie dopuszcza się składania ofert częściowych . 5. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej . 6. Termin wykonania zamówienia - 01.08.2011 r. 7. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków. 7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) posiadania wiedzy i doświadczenia; warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca : - udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: jedno zadanie inwestycyjne polegające na wykonaniu budowy kanalizacji sanitarnej o wartości robót minimum 1.500.000,00 zł brutto oraz jedno zadanie pole gające na wykonaniu obiektów budowlanych (oczyszczalni ścieków) odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości robót minimum 2.000.000,00 zł brutto i załączą dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczeniem w zakresie każdej z występujących w zamówieniu branż, tj.: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej - doświadczenie kierownika budowy min. 3 lata w branży konstrukcyjno-budowlanej sanitarnej i elektrycznej. d) sytuacji ekonomicznej i finansowej; warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie: - informacji banku o posiadaniu dostępu do środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł , - dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę min. 1.000.000,00 zł . e) udzielenia gwarancji na wykonane roboty – 36 miesięcy, f) nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udział w postępowaniu lub składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1, i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie załączonych do oferty przez Wykonawcę dokumentów określonych przez Zamawiającego w S.I.W.Z. wg reguły: spełnia / nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców nie spełniających wymagań określonych przepisami art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia podając uzasadnienie faktyczne i prawne z zastrzeżeniem art. 92 ust. 1 pkt 3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 7.2. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów i oświadczeń: 1. wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunków wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie jedno zadanie inwestycyjne zadanie inwestycyjne polegające na wykonaniu budowy kanalizacji sanitarnej o wartości robót minimum 1.500.000,00 zł brutto oraz jedno zadanie polegające na wykonaniu obiektów budowlanych (oczyszczalni ścieków) o wartości robót minimum 2.000.000,00 zł brutto , z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 2. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. 3. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień w zakresie każdej z występujących w zamówieniu branż, tj.: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej. 4. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN. wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej przedmiotem zamówienia na kwotę min. 1.000.000,00 zł . 7.3 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów i oświadczeń: 1. oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 2. aktualnego odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 3. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 4. aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 5. aktualnej informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 6. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) 7. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 44 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 u.P.z.p (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). 8. Wadium w wysokości: 30.000 PLN ( słownie: trzydzieści tysięcy złotych 9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Nazwa kryterium: cena - waga kryterium: 100 % 10. Miejsce i termin składania ofert: Urząd Gminy Dzikowiec, sekretariat Nr 11 11. Termin składania ofert: 2010.02.09 godz. 10:00. 12. Termin otwarcia ofert: 2010.02.09 godz. 10:15. 13. Termin związania ofertą - okres 30 dni 14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 16. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej. 17. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt. 3 i 4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. 18. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP: Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 19.01.2010 r. 19. Informacje dodatkowe: Operacja pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kopcie i Lipnica wraz z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków w Dzikowcu”, współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013. Wójt Gminy mgr Krzysztof Klecha